یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد 

 چهره بدون بزک آمریکا

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سرکوب دانشجویان و اساتید چهره واقعی آمریکا را به تصویر کشیده است، گفت: پلیس آمریکا به دانشجویان اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد و اساتید دانشگاه را دستگیر و تحقیر می‌کند در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که اعتراضات دانشجویی به جنبشی اجتماعی بدل شود.
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سرکوب دانشجویان و اساتید چهره واقعی آمریکا را به تصویر کشیده است، گفت: پلیس آمریکا به دانشجویان اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد و اساتید دانشگاه را دستگیر و تحقیر می‌کند در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که اعتراضات دانشجویی به جنبشی اجتماعی بدل شود.
کد خبر: ۱۴۵۴۳۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، منصورحقیقت‌پور درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا افزود: دانشجویان و اساتید بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها در حمایت از مردم مظلوم غزه به صحنه آمده‌اند. اما پلیس بشدت آن‌ها را سرکوب می‌کند.

وی ادامه داد: این رویکرد مقامات آمریکایی در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان چهره بزک شده لیبرال دموکراسی را کنار زد و چهره خشن آن را برای جهانیان آشکار کرد. 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برخورد دوگانه آمریکایی‌ها با مسائل مختلف عنوان کرد: آن‌ها اگر چنین اتفاقی در کشورمان می‌افتاد، میلیون‌ها دلار هزینه می‌کردند تا بر ضد کشورمان از آن بهره ببرند. اما این روز‌ها به صورت وقیحانه‌ای با صد‌ها دانشجوی جوان که حرف حق می‌زنند، برخورد می‌کنند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه چهره زشت آمریکا این روز‌ها برای جهانیان آشکار شده است، یادآور شد: اعتراضات قشر نخبه آمریکا نسبت به جنایت جنگی در غزه سبب افزایش روحیه مردم غزه خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه این رویکرد دانشجویان و اساتید معترض قابل احترام است، توضیح داد: چنانچه این اعتراضات به جنبش جهانی مقاومت بدل شود، برای کمک به مردم غزه بسیار مفید خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: به این ترتیب شاخه‌های دانشجویی در جهت بیداری اسلامی باید در سراسر جهان فعال شوند و از این ظرفیت برای حمایت از مردم غزه و جهانی شدن اعتراضات استفاده کرد.

 حقیقت‌پور درباره اینکه برخی مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری این اعتراضات نقش دارد، نیز تاکید کرد: در چنین شرایطی آن‌ها همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند. اما آن‌ها نباید ریشه‌های مشکلات خود را در کشور‌های دیگر جست‌وجو کنند در واقع باید بدانند که چنین مسائلی به دلیل استاندارد‌های دوگانه آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشنگری انجام می‌دهد. اما اینکه بگویند ما در تحریک دانشجویان نقش داشته‌ایم درست نیست و مشکل آن‌ها را برطرف نمی‌کند.

 این کارشناس مسائل سیاسی دربار اینکه آیا احتمال گسترش این اعتراضات وجود دارد؟ نیز عنوان کرد: در شرایطی که پلیس آمریکا به دانشجویان اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد و اساتید دانشگاه را دستگیر و تحقیر می‌کند این احتمال وجود دارد که اعتراض دانشجویی به جنبشی اجتماعی بدل شود.

حقیقت‌پور ادامه داد: این در حالی است که آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار دارد و این مساله شرایط را برای آن‌ها دشوارتر نیز خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها